Laatste Nieuws

Gratis reclame, meer klanten, nul rompslomp

 

Shoppen in Delft is leuk, maar je moet er wel wat te drinken bij hebben. Tenminste, dat blijkt uit onderzoek. En uit de praktijk: Eline van Tol van ’t Walletje merkt het regelmatig dat mensen die een dagje komen shoppen bij haar langskomen voor een Delftpas-lunch, met 25 procent korting. Zij is één van de 4.000 Delftpasaanbieders. Nieuwe aanbieders – vooral horecagelegenheden – zijn welkom.

De Delftpas werkt nauw samen met de Rotterdampas. In totaal hebben 200.000 mensen – van wie ruim 7.000 uit Delft - de kortingspas. “Wij zijn ooit gevraagd om mee te doen”, zegt Van Tol. “Voorwaarde was – nog steeds trouwens – dat je 25 procent korting geeft op iets. Daar hikte ik wel tegenaan. Stel dat er alleen nog maar mensen met 25 procent korting langskomen. Ik heb het toch maar gedaan. En het bleek in de praktijk erg mee te vallen.”

Gratis reclame, meer klanten, nul rompslomp

Delftpashouder kiest

Wat krijg je daar als aanbieder voor terug? Van Tol: “Nou, onder meer gratis reclame, in het magazine van de Rotterdampas, met een oplage van 125.000. En nieuwe klanten uit vooral Rotterdam. Die doen een dagje Delft, om te shoppen of gebruik te maken van andere kortingsaanbiedingen en komen hier dan lunchen. Ik heb geen exacte cijfers, maar maak graag een praatje met onze klanten en merk dat de meeste pashouders uit Rotterdam komen. Ze hebben trouwens lang niet allemaal een kortingspas hoor. Vaak, als vriendinnen langskomen voor de lunch, heeft vooral degene die ’t Walletje als lunchlocatie heeft uitgekozen, de Delftpas of Rotterdampas. De anderen lunchen mee voor 100 procent.”

Nul rompslomp

Naast de jaaraanbiedingen kunnen aanbieders een kwartaal lang extra voordeel aanbieden. Van Tol heeft dat in het verleden wel gedaan, maar is daar op teruggekomen. “Als horecaondernemer kun je het beste met een mooie jaaraanbieding komen. Of met een kortdurende lastminute-actie. Maar ik vind het prima zoals het nu gaat, met 25 procent korting op de heerlijke lunch die we nu bieden. Leuk om te merken dat zelfs mensen uit Rotterdam ons daarmee weten te vinden. En het mooie is dat dat me nagenoeg nul administratieve rompslomp oplevert. Alleen de pasnummers registreren en doorgeven en klaar is Kees – of in dit geval Eline.”


Ook meedoen als Delft/Rotterdampasaanbieder? Het vergroot uw naamsbekendheid, helpt nieuwe klanten te werven of een (nieuwe) activiteit onder de aandacht brengen. Kijk voor meer informatie of aanmelden op de website van de Delftpas.




Terug
vrijdag 12 april 2019 06:38:57 Categorie: Laatste Nieuws Ingezonden door: Rob